Verkkokaupan www.abakhan.ee ostoehdot

Voimassa 01.09.2016 alkaen

Eesti keeles | По-русски | In English | Suomeksi | Latviešu | Lietuvių

1. Laajuus ja voimassaolo

1.1 Myyntiehtoja sovelletaan myyjän, AS Abakhan Fabrics Eestin (kaupparekisteritunnus 10396312, osoite Rüütli 11, 51007 Tartto, Viro, Puh. +372 502 2300, sähköposti: info@abakhan.ee, jäljempänä Myyjä), ja Tilaajan (jäljempänä Tilaaja) välisiin, osoitteessa www.abakhan.ee jäljempänä Myyjä), ja Tilaajan (jäljempänä Tilaaja) välisiin, osoitteessa.

1.2 Verkkokaupassa asioimiseen liittyviin oikeussuhteisiin sovelletaan yleisten ehtojen ohella Viron lainsäädäntöä.

1.3 Myyjällä on oikeus tehdä muutoksia myyntiehdoissa ja hinnastossa verkkokaupan kehittämisen ja sen käyttöturvallisuuden parantamisen tarkoituksessa. Yleisten käyttöehtojen sekä hinnaston muutokset astuvat voimaan ko. muutoksen verkkosivuilla www.abakhan.eejulkistamisen hetkestä. Mikäli tilaaja lähetti oman tilauksensa ennen yleisten käyttöehtojen voimaantuloa, sovelletaan tilaukseen tilaushetkellä voimassa olleita yleisiä käyttöehtoja, ellei laissa tai yleisissä käyttöehdoissa ole toisin säädetty.

 2. Hinnat

2.1. Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroissa ja sisältävät 20% arvonlisäveron.

2.2. Tuotteiden hintaan lisätään toimituskulut, jotka näkyvät ostoskorissa toimitustavan valitsemisen yhteydessä.

2.3. Myyjä pidättää oikeuden hintamuutoksiin. Mikäli Tilaaja toimittaa tilauksensa ennen hinnan muuttamista, tilaus toimitetaan tilauksen laatimisen aikana voimassa olleella hinnalla.

3. Ostoskori ja tilaukset 

3.1. Tilaajan ostoskori muodostuu napsauttamalla linkkiä Lisää ostoskoriin.

3.2. Ostoskorissa olevien tuotteiden määrää voidaan tarvittaessa muuttaa määrä-kentässä. Tilaus laaditaan napsauttamalla Tilaa-painiketta. Tilaaja siirretään tämän jälkeen tilaussivulle.

3.3. Tuotteita voidaan tilata ilmoittautumalla verkkokaupan käyttäjäksi ja ilman ilmoittautumista. Tilaussivun kenttiin syötetään vaaditut tiedot ja napsautetaan Tilaa ja maksa -painiketta.

3.4. Vaaditut tiedot on syötettävä huolellisesti, koska täytettyjen tietojen täsmällisyys ja oikeellisuus varmistavat tilattujen tuotteiden nopean ja virheettömän toimittamisen. Myyjä ei vastaa Tilaajan syöttämien puutteellisten tietojen aiheuttamasta Tilauksen käsittelemättä jäämisestä tai muista mahdollisista seurauksista.

3.5. Ostotapahtuma katsotaan alkaneeksi ja tilauksen käsittely aloitetaan sen jälkeen, kun tilaus on toimitettuja tilauksen ostosumma on saapunut Myyjän pankkitilille.

3.6. Kankaista voi tilata tarvittaessa näytteitä. Kangasnäytteiden koko on noin 10x10 cm. Kangasnäytteet maksavat euron kappale ja ne lähetetään vain kangasnäytteitä tilatessa tavallisena postipakettina ilman toimitusmaksua.

3.7. Kankaat mitataan 0,1 metrin tarkkuudella.

3.8. Verkkokaupan kuvat ovat suuntaa antavia ja voivat jonkin verran poiketa varsinaisesta tuotteesta. Verkkokaupan tuotekuvaukset eivät välttämättä ole yksityiskohtaisia.

3.9. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin kello 9.00 – 17.00 välisenä aikana puhelinnumerossa +372 502 2300.

3.10. Asiakaspalvelun asiointikielet ovat viro, venäjä ja englanti.

4. Maksaminen

4.1. Tilauksen maksamiseen voidaan käyttää tilaussivulla olevaa sopivaa maksutapaa (verkkopankkilinkki, luottokortti tai lasku). Lasku lähetetään tilauksen toimittamisen jälkeen sähköpostitse ja toimii samalla tilausvahvistuksena. Tilaajan on tarkistettava ennen laskun maksamista, että laskun tiedot vastaavat tilausta. Mikäli maksutavaksi on valittu verkkopankki, tilaaja ohjataan tilauksen toimittamisen jälkeen pankin verkkosivulle.

4.2. Maksutavat:

4.2.1. Pankin verkkopankkilinkki: Luminor, Danske bank, Pohjola, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, POP Pankki.

4.2.2. Luottokortit: Visa, Master, Maestro.

4.2.3. Ennakkomaksu laskulla – laskun perusteella suoritetaan tilisiirto Myyjän pankkitilille. Lasku lähetetään tilausvahvistuksena sähköpostiin. Maksuaika on 3 päivää tilausvahvistuksen/laskun päiväyksestä. Tilauksen käsittely aloitetaan silloin, kun koko laskuun merkitty summa on saapunut Myyjän pankkitilille. Mikäli summa ei saavu Myyjän pankkitilille eräpäivään mennessä, tilaus puretaan automaattisesti.

4.2.5. Maksu PayPal:in kautta. Lisätiedot: www.paypal.com

4.3. Maksuehdot:

4.3.1. Maksuehtona on ennakkomaksu – koko tilauksen summa maksetaan tilauksen tekemisen yhteydessä.

5. Tilauksen toimitus ja vastaanotto

5.1. Sopiva lähetystapa valitaan tilausta toimitettaessa

5.1.1. Viro

5.1.1.1. Itella SmartPost – Tilaukset toimitetaan tilaajan tilauksen laatimisen yhteydessä ilmoittamaan pakettiautomaattiin. Tilaukseen lisätään toimituskulut 2,40 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden toimittamisesta lähetetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin seitsemän arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Tilauksen saapumisesta ilmoitetaan tilaajalle sähköisesti (tekstiviesti ja/tai sähköpostiviesti) ja ilmoitus sisältää myös ovikoodin pakettia noudattaessa pakettiautomaatin luukun avaamiseen.

5.1.1.2. Omnivan pakettiautomaatti – Tilaukset toimitetaan tilaajan tilaamisen yhteydessä ilmoittamaan pakettiautomaattiin. Tilaukseen lisätään toimituskulut 3,80 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä välitetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin seitsemän arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Tilauksen saapumisesta ilmoitetaan tilaajalle sähköisesti (tekstiviesti ja/tai sähköpostiviesti) ja ilmoitus sisältää myös ovikoodin, jonka avulla paketin voi noutaa pakettiautomaatista.

5.1.1.3. DPD Pickup-toimitpiste - Tilaukset toimitetaan tilaajan tilaamisen yhteydessä ilmoittamaan pakettiautomaattiin. Tilaukseen lisätään toimituskulut 2,45 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä välitetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin seitsemän arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Tilauksen saapumisesta ilmoitetaan tilaajalle sähköisesti (tekstiviesti ja/tai sähköpostiviesti) ja ilmoitus sisältää myös ovikoodin, jonka avulla paketin voi noutaa pakettiautomaatista.

5.1.1.4. Omnivan lähettipalvelu– Tilaukset toimitetaan ilmoitettuun osoitteeseen lähetin toimesta. Tilauksen hintaan lisätään toimituskulut 5,90 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä lähetetään myös tilaajan sähköpostiin. Lähettipalvelu sopii tilaajan kanssa toimitusajasta soittamalla tilaajan ilmoittamaan puhelinnumeroon. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin seitsemän arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Kaikki lähetykset on vakuutettu tilaajalle luovuttamiseen saakka. Tilaus luovutetaan tilaajalle yhdessä lähetysluettelon kanssa. Tilaajan tulisi tarkistaa lähetys ja kirjata mahdolliset pakkauksen vauriot lähetysluetteloon ennen sen allekirjoittamista. Mikäli Tilaaja haluaa vaihtaa lähettipalvelun syystä vaurioituneeseen pakkaukseen pakatun tuotteen, Tilaajan on ilmoitettava tästä sähköpostitse osoitteeseen info@abakhan.ee tai soittamalla Myyjän numeroon +372 502 2300.

5.1.1.5. Itella SmartPost- Tilaukset toimitetaan ilmoitettuun osoitteeseen lähetin toimesta. Tilauksen hintaan lisätään toimituskulut 4,90 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä lähetetään myös tilaajan sähköpostiin. Lähettipalvelu sopii tilaajan kanssa toimitusajasta soittamalla tilaajan ilmoittamaan puhelinnumeroon. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin seitsemän arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Kaikki lähetykset on vakuutettu tilaajalle luovuttamiseen saakka. Tilaus luovutetaan tilaajalle yhdessä lähetysluettelon kanssa. Tilaajan tulisi tarkistaa lähetys ja kirjata mahdolliset pakkauksen vauriot lähetysluetteloon ennen sen allekirjoittamista. Mikäli Tilaaja haluaa vaihtaa lähettipalvelun syystä vaurioituneeseen pakkaukseen pakatun tuotteen, Tilaajan on ilmoitettava tästä sähköpostitse osoitteeseen info@abakhan.ee tai soittamalla Myyjän numeroon +372 502 2300.

5.1.1.6. DPD-lähetti - tilaukset toimitetaan ilmoitettuun osoitteeseen lähetin toimesta. Tilauksen hintaan lisätään toimituskulut 5,80 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä lähetetään myös tilaajan sähköpostiin. Lähettipalvelu sopii tilaajan kanssa toimitusajasta soittamalla tilaajan ilmoittamaan puhelinnumeroon. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin seitsemän arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Kaikki lähetykset on vakuutettu tilaajalle luovuttamiseen saakka. Tilaus luovutetaan tilaajalle yhdessä lähetysluettelon kanssa. Tilaajan tulisi tarkistaa lähetys ja kirjata mahdolliset pakkauksen vauriot lähetysluetteloon ennen sen allekirjoittamista. Mikäli Tilaaja haluaa vaihtaa lähettipalvelun syystä vaurioituneeseen pakkaukseen pakatun tuotteen, Tilaajan on ilmoitettava tästä sähköpostitse osoitteeseen info@abakhan.ee tai soittamalla Myyjän numeroon +372 502 2300.

5.1.2. Latvia

5.1.2.1. Omnivan pakettiautomaatti – Tilaukset toimitetaan tilaajan tilaamisen yhteydessä ilmoittamaan pakettiautomaattiin. Tilaukseen lisätään toimituskulut 2,90 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä välitetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin 14 arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Tilauksen saapumisesta ilmoitetaan tilaajalle sähköisesti (tekstiviesti ja/tai sähköpostiviesti) ja ilmoitus sisältää myös ovikoodin, jonka avulla paketin voi noutaa pakettiautomaatista.

5.1.2.2. DPD Pickup-toimitpiste - Tilaukset toimitetaan tilaajan tilaamisen yhteydessä ilmoittamaan pakettiautomaattiin. Tilaukseen lisätään toimituskulut 5,90 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä välitetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin seitsemän arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Tilauksen saapumisesta ilmoitetaan tilaajalle sähköisesti (tekstiviesti ja/tai sähköpostiviesti) ja ilmoitus sisältää myös ovikoodin, jonka avulla paketin voi noutaa pakettiautomaatista.

5.1.2.3. Omnivan lähettipalvelu (Baltic) – Tilaukset toimitetaan tilauksessa ilmoitettuun osoitteeseen lähettipalvelun toimesta. Tilaukseen lisätään toimituskulut 5,90 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä lähetetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Lähettipalvelu sopii tilaajan kanssa toimitusajasta soittamalla tilaajan ilmoittamaan puhelinnumeroon. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin 14 arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Kaikki tilaukset vakuutetaan tilaajalle luovuttamisen hetkeen saakka. Tilatut tuotteet luovutetaan tilauksessa ilmoitetulle henkilölle hänen henkilöllisyytensä varmistamisen jälkeen. Tilaus luovutetaan tilaajalle yhdessä lähetysluettelon kanssa. Tilaajan tulisi tarkistaa lähetys ja kirjata mahdolliset pakkauksen vauriot lähetysluetteloon ennen sen allekirjoittamista. Mikäli Tilaaja haluaa vaihtaa lähettipalvelun syystä vaurioituneeseen pakkaukseen pakatun tuotteen, Tilaajan on ilmoitettava tästä sähköpostitse osoitteeseen info@abakhan.ee tai soittamalla Myyjän numeroon +372 502 2300.

5.1.3. Liettua

5.1.3.1. DPD Pickup-toimitpiste - Tilaukset toimitetaan tilaajan tilaamisen yhteydessä ilmoittamaan pakettiautomaattiin. Tilaukseen lisätään toimituskulut 6,90 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä välitetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin seitsemän arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Tilauksen saapumisesta ilmoitetaan tilaajalle sähköisesti (tekstiviesti ja/tai sähköpostiviesti) ja ilmoitus sisältää myös ovikoodin, jonka avulla paketin voi noutaa pakettiautomaatista.

5.1.3.2. Omnivan lähettipalvelu (Baltic) – Tilaukset toimitetaan tilauksessa ilmoitettuun osoitteeseen lähettipalvelun toimesta. Tilaukseen lisätään toimituskulut 15,90 euroa tilausta kohden. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä lähetetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen. Lähettipalvelu sopii tilaajan kanssa toimitusajasta soittamalla tilaajan ilmoittamaan puhelinnumeroon. Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin 12 arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Kaikki tilaukset vakuutetaan tilaajalle luovuttamisen hetkeen saakka. Tilatut tuotteet luovutetaan tilauksessa ilmoitetulle henkilölle hänen henkilöllisyytensä varmistamisen jälkeen. Tilaus luovutetaan tilaajalle yhdessä lähetysluettelon kanssa. Tilaajan tulisi tarkistaa lähetys ja kirjata mahdolliset pakkauksen vauriot lähetysluetteloon ennen sen allekirjoittamista. Mikäli Tilaaja haluaa vaihtaa lähettipalvelun syystä vaurioituneeseen pakkaukseen pakatun tuotteen, Tilaajan on ilmoitettava tästä sähköpostitse osoitteeseen info@abakhan.ee tai soittamalla Myyjän numeroon +372 502 2300.

5.1.4. Suomi

5.1.4.1. Itella postipaketti (Economy) – Tilaukset toimitetaan tilauksessa ilmoitetun osoitteen lähimpään postitoimipaikkaan. Tilaukseen lisätään toimituskulut 9,60 tilausta kohden. Tavarat toimitetaan 14 arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Posti ilmoittaa tilauksen saapumisesta toimipisteeseen postitse.

5.1.4.2. Itella SmartPost – Tilaukset toimitetaan tilaajan valitsemaan pakettiautomaattiin. Tilaukseen lisätään toimituskulut 9,60 euroa tilausta kohden. Tilauksen lähettämisestä ilmoitetaan tilaajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tavarat toimitetaan 14 arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Paketin saapumisesta automaattiin ilmoitetaan sähköisesti (tekstiviesti ja/tai sähköpostiviesti) ja ilmoitus sisältää myös ovikoodin pakettia noudattaessa pakettiautomaatin luukun avaamiseen.

5.1.5. Muut maat

5.1.5.1.Omnivan postipaketti

Tilaukset toimitetaan tilauksessa ilmoitetun osoitteen lähimpään postitoimipaikkaan. Tavarat toimitetaan 14 arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Posti ilmoittaa tilauksen saapumisesta toimipisteeseen postitse.

19.90 € - Itävalta, Belgia, Hollanti, Luxemburg, Puola, Ruotsi, Saksa, Sloveenia, Tanska, Tšekki, Unkari

28.90 € - Albania, Algeria, Yhdysvallat, Armenia, Aserbaidžan, Bosnia ja Hertsegovina, Bulgaria, Gibraltar, Espanja, Kroatia, Iirimaa, Israel, Italia, Japani, Kanada, Kasakstan, Kreikka, Kypros, Makedonia, Malta, Moldova, Montenegro, Panama, Portugali, Ranska, Romania, Slovakian tasavalta, Iso-Britannia, Pohjois-Irlanti, Turkki, Ukraina, Valkovenäjä, Vatikan

37.90 € - Islanti, Liechtenstein, Norja, Sveitsi

43.90 € - Australia, Brasilia, Gruusia, Kiina, Hong Kong (Kiina), Intia, Korea, Etelä-Afrikan tasavalta, Serbia, Taiwan, Uusi Seelanti, Venäjä

5.1.5.2.Omnivan lähetti Eurooppa

Tilaukset toimitetaan tilauksessa ilmoitettuun osoitteeseen lähettipalvelun toimesta. Ilmoitus tuotteiden lähettämisestä lähetetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen.

Tavarat toimitetaan pakettiautomaattiin 14 arkipäivän kuluessa summan saapumisesta Myyjän pankkitilille. Lähettipalvelu sopii tilaajan kanssa toimitusajasta soittamalla tilaajan ilmoittamaan puhelinnumeroon.

27.90 € - Belgia, Puola, Ruotsi, Romania, Tanska, Tšekki

29.90 € - Itävalta, Hollanti, Kroatia, Iirimaa, Kypros, Luxemburg, Malta, Saksa, Unkari

32.90 € - Bulgaria, Espanja, Italia, Kreikka, Portugal, Ranska, Slovakkia, Sloveenia, Iso-Britannia

43.90 € - Islanti, Norja, Sveitsi

5.2. Tilaajan tulee tilausta laadittaessa tarkistaa yhteystietojen oikeellisuus tuotteiden sujuvan ja tilauksen mukaisen toimittamisen varmistamiseen. Myyjä tai lähettipalvelu ei vastaa tuotteiden perille toimittamisen viivästymisestä ja siitä aiheutuneista erimielisyyksistä, jos viivästys johtuu Tilaajan antamista puutteellisista tai virheellisistä tiedoista.

5.3. Verkkokaupan tuotteet ovat normaalisti varastotuotteita. Mikäli tuotetta ei ole varastossa eikä tilausta voida toimittaa, Myyjä ilmoittaa tästä tilaajalle puhelimitse tai sähköpostitse kahden arkipäivän sisällä kaupan tekemisestä ja ehdottaa uutta toimitusaikaa tai korvaavaa tuotetta, joka vastaa hinnaltaan ja laadultaan tilattua tuotetta. Mikäli tilaaja ei haluaa ostaa toista tai korvaavaa tuotetta, tilaajan maksama summa toimituskuluineen palautetaan 14 päivän kuluessa.

5.4. Virossa, Latviassa ja Liettuassa toimitetaan yli 50 € tilaukset ilman toimitusmaksua. Muissa maissa peritään toimituksista tilauksen määrästä riippumatta hinnastossa ilmoitettu toimitusmaksu.

5.5. Tulli- ja tuontimaksut

Tilauksen toimituksiin voidaan lisätä monenlaiset tulli- ja tuontimaksut, jotka maksetaan paketin saapuessa kohdemaahan. Nämä maksut maksaa tilauksen vastaanottaja. Koska verotus- ja tullauspolitiikka vaihtelee eri maissa, saa omaa kotimaata koskevia tietoja paikallisesta tullista tai verohallinnosta.

5.6. Yli 200 euron ostoskorista annetaan 10% hintaetu ostosummasta.

6. Tilauksen peruuttaminen ennen tilauksen toimittamista

6.1 Mikäli Tilaaja haluaa peruttaa tilauksen sen toimittamisen jälkeen, mutta ennen tilauksen käsittelyä, Tilaajan on ilmoitettava tästä viipymättä kirjallisesti Myyjälle sähköpostiosoitteeseen info@abakhan.ee. Sähköpostiviestissä ilmoitetaan peruutettavan tilauksen tilausnumero sekä yhteystiedot: etunimi, sukunimi, tilauspäivä, puhelinnumero, pankkitilin numero.

6.2 Mikäli Myyjä saa tilauksen purkamista koskevan ilmoituksen tilauksen käsittelyn jälkeen, tilaus puretaan verkkokaupan käyttöehtojen kohdassa ”Kaupan purkaminen” kuvatulla tavalla.

6.3 Tilausta peruttaessa ostoksesta maksettu summa toimituskuluineen palautetaan tilaajan ilmoittamalle pankkitilille viimeistään 30 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta lukien.

7. Kaupan purkaminen

7.1 Verkkokaupassa solmittuihin sopimuksiin sovelletaan 14 päivän purkamisoikeutta. 14 päivän määräaika alkaa paketin saapumisesta Tilaajan ilmoittamaan pakettiautomaattiin tai postin toimipisteeseen saapumisesta ilmoittavan viestin vastaanottamisesta tai lähettipalvelua käytettäessä tilauksen saapumisesta Tilaajan osoitteeseen.

7.2 Palautettavan tuotteen on oltava virheetön, alkuperäisessä pakkauksessa sekä käyttämätön. Tilaajan on avattava paketti varovasti alkuperäispakkausta vaurioittamatta, jotta kaupan purkamisoikeus pysyisi voimassa.

7.3 Tilaajan on toimitettava kaupan purkamista koskeva ilmoitus 14 päivän kuluessa sähköpostitse osoitteeseen info@abakhan.eeja palautettava tavarat Myyjälle viimeistään 14 päivän kuluessa kaupan purkamista koskevan ilmoituksen lähettämisestä.

7.4 Jos kauppa on purettu, Myyjä palauttaa Tilaajan tilauksesta maksaman summan (myös toimituskulut) Tilaajan purkamisilmoituksessa ilmoitetulle pankkitilille viimeistään 30 päivän kuluessa kaupan purkamista koskevan ilmoituksen vastaanottamisesta, mutta vasta sen jälkeen, kun Myyjä on palautettava tuotteet vastaan ottanut.

7.5 Tilaaja maksaa palauttamiseen liittyvät kulut.

7.6 Mikäli tuotteiden palauttamisen jälkeen ilmenee, että tuote poikkeaa verkkokaupan myyntiehtojen kohdan 7.2 vaatimuksista, summaa ei palauteta ja palautettu tuote jää Myyjän haltuun. Säilytyksestä tai tuotteen myyjälle palauttamisesta aiheutuvat kustannukset maksaa tilaaja.

7.7. Määrämittaan leikattua tuotetta ei voi palauttaa, ellei siinä ole puutteita tai virhettä.

8. Virheellisten tuotteiden palauttaminen 

8.1. Myyjä vastaa tuotteen sopimusehtoja vastaamattomuudesta ja puutteista, jotka ilmenevät kahden vuoden kuluessa tuotteen luovuttamisesta Tilaajalle.

8.2. Jos reklamaation toimittamisen aiheuttaneen tavaran tai tuotteen ostamisesta on kulunut enintään kuusi (6) kuukautta, Myyjän velvollisuutena on todistaa, että tuote tai palvelu ei ole kauppaehtojen mukainen. Kuuden kuukauden määräajan umpeutumisen jälkeen on Tilaajan velvollisuutena todistaa, että tuotteessa tai palvelussa havaittu virhe tai muu kauppaehtoja rikkova ominaisuus oli olemassa jo tuotteen tai palvelun hankkimisen aikana.

8.3. Jos tuote ei vastaa vaatimuksia tai siinä ilmenee puutteita, Tilaaja voi lähettää siitä tuotteiden palauttamista koskeva ilmoituksen viimeistään kahden kuukauden kuluessa tuotteen puutteen tai virheellisyyden havaitsemisesta Myyjän sähköpostiosoitteeseen info@abakhan.ee tai soittamalla Myyjän numeroon +372 502 2300.

8.4. Jos tuotteessa on virheitä tai puutteita, on Tilaajalla oikeus vaatia tuotteen vaihtamista vastaavaan ja ehjään tuotteeseen tai purkaa tilaus ja palauttaa virheellinen tuote Myyjän kustannuksella.

8.5. Jos virheellinen tuote palautetaan, palautetaan tuotteesta maksettu summa (sekä toimituskulut) Tilaajan ilmoitukseen merkitsemälle pankkitilille viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksen purkamisesta ja tuotteen palauttamista koskevan ilmoituksen vastaanottamisesta, mutta vasta sen jälkeen, kun Myyjä on palautettava tuotteet vastaan ottanut. Myyjällä on oikeus vetäytyä tuotteen palauttamisen vaatimuksesta.

8.6. . Jos Tilaaja ei ole tyytyväinen verkkokaupasta hankkimaansa tuotteeseen, on reklamaatio toimitettava sähköpostiosoitteeseen info@abakhan.ee tai puhelinnumeroon +372 502 2300. Jos Tilaaja ja verkkokauppa eivät pysty ratkaisemaan keskinäistä erimielisyyttä neuvottelemalla, niin Tilaajalla on oikeus toimittaa asia ratkaistavaksi tuomioistuimen ulkopuolella toimivaan elimeen, jollaisena on Viron kuluttajasuojaviraston yhteydessä toimiva kuluttajakiistojen ratkaisemisen lautakunta (www.komisjon.ee) ja Euroopan unionin verkkokaupassa syntyneiden erimielisyyksien ratkaisemisen ODR (Online Dispute Resolution) -portaaliin osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kuluttajakiistojen lautakunnan toimivallassa on Tilaajan ja verkkokaupan välillä toteutuneesta kaupasta johtuvien kiistojen ratkaiseminen. Tilaajan toimittaman valituksen käsittely lautakunnassa on ilmaista. Viron kuluttajasuojavirasto toimii osoitteessa Pronksi tn 12 Tallinna 10117, puhelin 6201707, info@tarbijakaitseamet.ee. Erimielisyyksiin tuomioistuimen ulkopuolisen ratkaisun antavan yksikön menettelysääntöihin voi tutustua verkkosivulla osoitteessa www.tarbijakaitseamet.ee.

9. Myyjän oikeudet kaupan purkamisen tapauksessa

9.1. Myyjällä on oikeus peruuttaa tilaus, mikäli:

9.1.1. tilaaja ei maksa laskua eräpäivään mennessä;

9.1.2. tilaaja ei nouda tuotteita määräaikaan mennessä;

9.1.3. tilatut tuotteet ovat loppuneet varastosta.

10. Henkilötietojen käsittely;

10.1. Myyjällä on oikeus käsitellä Tilaajan antamia henkilötietoja ja tilausten tietoja voimassa olevan lain nojalla siinä laajuudessa Tilaajan verkkokaupassa tekemien tilausten käsittelemiseen.

10.2. Henkilötietojen käsittelyperiaatteita on kuvattu Yksityisyyspolitiikassa.

11. Vastuu ja ylivoimainen este

11.1. Myyjä on vastuussa Tilaajaan nähden ja Tilaaja on vastuussa Myyjään nähden toiselle osapuolelle näiden ehtojen laiminlyömisen aiheuttamasta vahingosta Viron lainsäädännössä säädetyllä tavalla ja laajuudessa.

11.2.Myyjä ei vastaa Tilaajalle aiheutuneesta sellaisesta vahingosta tai tuotteen perille toimittamisen viivästymisestä, jos vahinko tai perille toimittamisen viivästyminen on johtunut olosuhteista, joihin Myyjä ei voinut vaikuttaa ja joita hän ei voinut myöskään ennakoida (ylivoimainen este).

11.3. Myyjä ei vastaa Tilaajan verkkokaupan käyttöön tarvittavien laitteiden ohjelmistojen hankintaan tai ylläpitoon liittyvistä asioista eikä myöskään muista verkkokaupan käyttöön liittyvistä menoista.

12. Muut säädökset

12.1. Näissä käyttöehdoissa mainitsematta jääneissä asioissa noudatetaan Viron lainsäädäntöä.

12.2. Tilaajalla on velvollisuus perehtyä yleisiin käyttöehtoihin.

12.3. Tilaaja vahvistaa perehtyneensä yleisiin käyttöehtoihin sekä ymmärtäneensä ja hyväksyvänsä ehdot tekemällä rastin kohdan "Hyväksyn yleiset käyttöehdot".